Viete čo znamená pojem LEAD a prečo sa oplatí investovať do generovania leadov aj vám?
Lead je reakcia potenciálneho zákazníka na nejakú z marketingových aktivít (direct marketing – telemarketing, internetový marketing, sms marketing, hromadné posielanie mailov, mystery shopping a pod), ktoré zadefinovali vaše marketingové stratégie, prípadne záujem klienta na základe odporučenia od vášho existujúceho, spokojného zákazníka.
Názorným príkladom je rybačka. Predstavte si to šťastie, že ste nahodili udicu a okolo vašej návnady začalo zvedavo krúžiť niekoľko rýb. Každá firma potrebuje efektívnym spôsobom osloviť potenciálnych klientov, ktorí môžu mať záujem o vaše produkty a služby a sú ochotní za ne aj zaplatiť.
Pýtate sa, ako takýchto ľudí nájsť?
Alebo ak sa vrátime k nášmu príkladu – ako si vybrať miesto na rybačku, aké švihy udicou použiť a akú návnadu dať na háčik? Ako vziať veci do vlastných rúk a nespoliehať sa len na šťastie?
Slúži na to generovanie leadov, teda systematické získanie kontaktov s motiváciou ku kúpe.
Ak hľadáte skutočne efektívny spôsob, ako nájsť kúpnu silu pre vaše produkty či služby, nestrácajte čas ani financie a spoľahnite sa na profesionálov, ktorí eliminujú vaše zbytočne vynaložené náklady.
Generovanie leadov je bežnou súčasťou aktívneho telemarketingu. Práve telemarketing je jedným z nástrojov, pomocou ktorého call centrum získava kontakty na potenciálnych klientov, ktorí už urobili nejaké kroky smerom k vášmu produktu.
Postaviť marketingové stratégie výlučne na masových a konvenčných spôsoboch reklamy (napr. TV reklama) je v drvivej väčšine prípadov veľmi neefektívne. Vďaka generovaniu leadov naopak oslovíte presne tých, ktorí o vás niečo vedia a profesionálne call centrum, ktorého služby ste si prenajali, prípadne sa rozhodli pre outsourcing call centra, dotiahne váš obchod do konca.
Vďaka generovaniu leadov si môžete odmerať náklady, výnosy a konverzný index urobiť si tak vlastný prieskum, pomocou ktorého ľahko zistíte, koľko nových klientov vám táto metóda môže zabezpečovať v budúcnosti.
Ako prebieha príprava na generovanie leadov?
Leady sú generované z už existujúcich databáz súčasných a potenciálnych zákazníkov (zoznam živnostníkov, databáza firiem, databáza telefónnych čísel, emailové adresy a pod.). Samotný proces prebieha nasledovne:
- telefonické oslovenie kontaktov, ktoré poskytla databaza a telefonický operátor na základe rozhovoru zistí, aký je potenciál záujmu o danú službu alebo produkt, resp. potenciálne stretnutie s obchodníkom klienta
- využitie nástrojov ako sú reklamné bannery s call to action prvkami (CTA) priamo na webových stránkach klienta alebo vybraných reklamných online plochách
- umiestnenie produktov do hromadných vyhľadávačov
- práca s nástrojmi, ktoré ponúka email marketing – na začiatku je potrebné vytvoriť mail, ktorý otestuje cez implementované video alebo linky potenciál záujmu klienta
- práca s nástrojmi, ktoré ponúka sms marketing – oslovenie potenciálneho klienta cez lokalizačnú SMS kampaň, kde je na základe GPS lokalizácie a dátumu zadefinovaná vybraná skupina (príklad – oslovená databáza kontaktov počas akcie na výstavisku)
- využitie nástrojov, ktoré ponúka marketing sociálnych sietí
Čo klient získa z kampane na generovanie leadov?
Predstavte si kvalitatívny výskum, ktorý pre vás vypracuje výskumná agentúra v oblasti vášho biznisu s výsledkom, ktorým je databaza klientov pripravených na nákup vašich tovarov alebo služieb. To je presne to, čo vám zabezpečí generovanie leadov
- detailny výstup / databáza oslovených kontaktov (zoznam živnostníkov)
- detailný prepis odpovedí na kľúčové otázky
- informácie o záujme o daný produkt a službu
- informácie o časovom horizonte prípadného nákupu
- informácia o záujme o stretnutie s obchodníkom spoločnosti
Na základe týchto údajov môže manažér obchodného tímu naplánovať akvizičné stretnutia pre svoj obchodný tím. Správne nastavené generovanie leadov dokáže outsourcovať akvizičný prieskum na externé call centrum a pravidelne dodávať potrebný počet obchodných príležitostí.
Alebo inak povedané, vďaka generovaniu leadov začnete konečne loviť ryby v tých správnych vodách.